Torsdag 15.mars

En god lærer er en kunstner, sa Steinbeck. Og du husker henne helt sikkert - eller ham - læreren som danket ut alle sine kolleger og ga så mye mer. Slike lærere kan knapt beskrives, bare oppleves.

Trine Vollan mener lærerne får ufortjent mye pepper, og det er først og fremst opplevelsen av de gode lærerne Trine Vollan forsøker å formidle. Filmen veksler mellom Inge Eidsvågs og Vollans egne observasjoner og tanker om læreryrket. Hvordan påvirker det økende kravet om rapportering skolen? Hva er det viktigste en lærer kan møte elevene med? Hvor er skolen på vei? Dette er spørsmål filmen prøver å besvare.

Inge Eidsvåg har vært lærer gjennom hele sitt arbeidende liv, og er en av landets mest anerkjente på sitt felt.

Se en smakebit av filmen