Programmet for våren 2024 er klart!

Vårprogram 2024_Intro

Denne våren er temaet Skolearkitektur i sammenheng med museets nye utstilling "Tømmer, tegl og takstein" som åpner i november 2023. Søndag 28. april kan du bli med på en introduksjon til utstillingen.

Vil du vite mer om skolearkitektur? 25. februar holder tidligere byantikvar i Oslo Janne Wilberg foredraget "Fra fattigskole til skole for hele folket".

To dager i vinterferie inviterer vi barna til skaperverksted på museet. Her kan de designe, bygge og dekorere sin egen drømmeskole i ulike materialer. I vinterferien kan barna også prøve museets nye aktivitetshefte der de kan bli med å løse oppgaver sammen med Lesehesten Lisa.

Er du interessert i skolehistorie? Utvalgte torsdager og søndager frem til sommeren har museet en rekke temaomvisninger knyttet til ulike sider av skolehistorien.

24. april på Sagene skole er det foredag og samtale med forfatter Willy Aagre som er aktuell med en bok om skoleutvikler, fagforeningsleder og feminist Anna Rogstad.

Hele programmet finner du her.