KulturPunkt

Kulturpunkt.org

På den digitale plattformen KulturPunkt publiserer vi kunnskap og bilder av Oslos skoler. Hvert tema får et eget kulturpunkt. Punktene er utstyrt med koordinater slik at ved lesing på mobil vil det nærmeste kulturpunktet komme øverst på listen. De kan også leses på kulturpunkt.org.

Vi jobber kontinuerlig med å legge til punkter. Foreløpig har alle skoler minst ett punkt, og noen har flere slik som Møllergata skole:

Foto: Skjermdump fra kulturpunkt.org

Bidra til KulturPunkt

Har du lyst til å skrive en liten tekst (eller to) om en skole du vet noe om som vi kan publisere på kulturpunkt.org?

Teksten kan ta for seg skolens historie, arkitektur eller kunstneriske utsmykning. Det kan også være et personlig skoleminne eller en historisk begivenhet knyttet til skolen – eller noe helt annet. Vi behøver akkurat det du vet noe om!

Ta kontakt for mer informasjon eller send tekst og foto til skolemuseum@osloskolen.no.

For å kunne publisere ditt bidrag på kulturpunkt.org trenger vi også at du gir oss skriftlig godkjennelse. Det gir du oss ved å følge denne linken: https://forms.gle/

Vi hjelper deg gjerne hvis du har spørsmål eller foretrekker å jobbe uten skjerm. Ring oss da på telefon 22 99 33 90.